Trainingen:
Vanaf april/mei tot en met september worden er door de skeelervereniging Sliedrecht trainingen verzorgd.
De verzamelplaats voor de trainingen is de skeelerbaan aan de Lijsterweg 60.

Er wordt niet buiten getraind tijdens regen of als het wegdek nog nat is.
Als de baan nat is, wijken we uit naar de binnenbaan in Dordrecht (250 meter baan). Op FB en deze website is dan het laatste nieuws hierover te vinden.

De trainingstijden voor de jeugdgroepen zijn:
– Donderdagavond van 19.30 tot 20.30 voor de wedstrijdjeugd en oudere jeugd;
– Zaterdagochtend van 09.30 tot 10.30 voor alle jeugd t.e.m. 17 jaar;

De trainingstijden voor de volwassenen zijn:
Even weken:
– Dinsdagavond van 19.30 tot 20.30 voor alle volwassenen groepen;
– Donderdagavond van 19.30 tot 20.30 voor alle volwassenen groepen;
– Zaterdagochtend van 09.30 tot 11.30 wordt in de polder gereden (2 groepen; beginner 15/16 km/h en gevorderd 19/20 km/h).
Oneven weken:
– Dinsdagavond van 19.30 tot circa 21.00 wordt in de polder gereden (2 groepen; beginner 15/16 km/h en gevorderd 19/20 km/h);
– Donderdagavond van 19.30 tot 20.30 voor alle volwassenen groepen;

Eventuele wijzigingen van trainingstijden en of we buiten of binnen rijden wordt op de Facebook pagina en per mail aangegeven.

Trainingsgroepen:
Aan de hand van het niveau waarop je kan skeeleren wordt je in de juiste groep ingedeeld. Zo zal de beginnersgroep vooral trainen op de juiste balans en naar mate je meer ervaring krijgt komt daar bochtentechniek bij. Bij de gevorderden groep wordt naast het continu verbeteren van de techniek ook het nodige van je conditie gevraagd.

Voor de jeugd zijn er aparte trainingsgroepen op basis van leeftijd en ervaring.
Ook in 2023 is er op de donderdagavond een aparte training voor de wedstrijdjeugd.
De trainingen worden in alle groepen verzorgd door gediplomeerde trainers.

Wedstrijden:
Sinds 2015 is er ook een jeugdgroep die aan regionale wedstrijden deelneemt.
Voor het seizoen 2023 wordt nog gekeken naar een competitie in onze regio.

Bij ons geldt “Veiligheid voor alles”
Bij de trainingen is dus het gebruik van fiets- of skeelerhelm verplicht!!
Wij raden het gebruik van handschoenen en/of polsbeschermers overigens ook sterk aan.
Deelname aan de trainingen en toertochten is op eigen risico!!